مسئولیت خسارت در حین باربری به عهده کیست؟
همیشه این سوال در ذهن مشتریان باربری وجود دارد که اگر در هنگام باربری صدمهای به کسی وارد شود چه کسی پاسخگو است. این یکی از دغدغههای اصلی و همیشگی مشتریان و همینطور شرکتهای باربری است. این مقاله به بررسی این چالش میپردازد و از زوایای مختلف آن را بررسی و موشکافی میکند. حتما جمله ” همیشه حق با مشتری است ” را شنیدهاید. بسیاری از صاحبان مشاغل با تکیه بر این شعار به مشتریان خود خدمت رسانی میکنند و همیشه این جمله را سرلوحه کارهای خود قرار میدهند. بنابراین همیشه سعی میکنند حقوق مشتری را رعایت کنند و بیشترین و بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهند.
با همه دقت و تلاشی که از سوی شرکت حمل و نقل در راستای جا به جایی لوازم و اثاثیه مشتریان صورت میگیرد ممکن است در هنگام کار اتفاقات ناگواری برای کارگران و یا مشتری بیفتد. به طور مثال وسیله سنگینی به طور ناگهانی بر روی دست و پای کارگران میافتد و به آنها صدمه وارد میکند. اگر کارگران از سوی شرکت، بیمه شده باشند در چنین مواقعی میتوانند از خدمات درمانی بیمه استفاده کنند. همچنین ممکن است اثاثیه منزل در حین جا به جایی آسیب ببینند و یا شکسته شوند. اگر شرکت حمل و نقل، لوازم مورد نظر مشتری را بیمه کرده باشد در صورتی که وسایل آسیب ببینند کلیه و یا حداقل بخشی از خسارت از طرف بیمه به مشتری پرداخت میشود. البته این موضوع طرف دیگری نیز دارد. اگر از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنیم زمانی که کارگران خارج از شرکت هستند و برای انجام ماموریت باربری مشغول به کار هستند اگر در حین جا به جایی لوازم در منزل دچار آسیب دیدگی شوند پرداخت خسارت و هزینه درمانی کارگران بر عهد مشتریان است. البته این موضوعی است که جنبه های دیگری را نیز دربر میگیرد. مانند قوانینی که از سوی اتحادیه و صنف باربری و حمل و نقل کالا با در نظر گرفتن مسائل حقوقی و قضایی و سایر موارد دیگر وضع میشود و در آن به صورت دو جانبه حقوق مشتریان و شرکت های باربری در نظر گرفته میشود. هرچه میزان آگاهی خود را درباره قوانین وضع شده از سوی اتحادیه و مراجع قانونی معتبر بیشتر کنید کمتر دچار خسران و زیان میشوید.